wtorek, styczeń 26, 2021
Witamy w pawiookie.pl!
Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

Nowe akwarium
(1 przeglądających) (1) Gość
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: Nowe akwarium

Nowe akwarium 11/11/2010 21:08 #30722

Witam !!!

Jestem początkującym akwarystą. Od 7 lat posiadam bańkę o pojemności 85 l. ( to mało ). Ostatnio namówiłem rodziców i zdecydowałem się na bańkę o pojemności 300l . Prawie tydzień spędziłem na poszukiwaniu inf. na temat założenia akwarium.. Jak o tym sądzicie Teraz przyszła kolej na ryby. Zauroczyły mnie pielęgnice pawiookie, do tego mam pytanie : ile mógłbym mieć pawiookich w moim akwarium? Jakie ryby mógłbym z nimi trzymać. Jeszcze jedno jaki filtr kupić ( byle nie za drogi) bo słyszałem że nieźle brudzą . Chciałem kupić jakieś drewno i rośliny ale nie za dużo ponieważ czytałem że lubią wykopywać rośliny, na dno piasek i kamienie. Bardzo proszę o odpowiedź, z góry bardzo dziękuję

Pozdrawiam !!!
  • lorgan
  • Użytkownik

Odp: Nowe akwarium 11/11/2010 21:17 #30723

• kamyllo2
  • Moderator

Odp: Nowe akwarium 12/11/2010 07:11 #30735

A ja napiszę w skrócie - przeczytasz oczywiście po przeczytaniu artykułów
- para pawiookich wyodrębniona z 5 do maksymalnie 8 małych pawiookich,
- jakiś zbrojnik i to wszystko
- ewentualnie płaskobok tępogłowy jako ryba towarzysząco-rozpraszająca,
- kubełek z biologią i porządny mechanik do środka to myslę będzie najtańsze rozwiązanie (no chyba że byś sam zrobił filtr - też jest taka możliwość i jest pełno opisów w internecie).
- korzenie oczywiście mile widziane, roślinność również ale uwierz mi - pawice wszystko wykopią, wyrwą itp. (przynajmniej u mnie ale o dziwo przyczepiłem do korzenia jakąś małą roślinkę na gumkę recepturkę i jest już prawie miesiąc w akwa - nawet płaskoboki jej nie skubią bo nie widać śladów zniszczenia; ale np dużą skałkę parę razy cięższą od pawic przepchnęły żeby się dostać pomiędzy nią a szybę).

Pozdrawiam i życzę udanych bojów
Adrian
  • corleone