wtorek, wrzesień 22, 2020
Witamy w pawiookie.pl!
Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

Pożywienie
(1 przeglądających) (1) Gość

TEMAT: Pożywienie

Odp:Pożywienie 05/05/2009 22:06 #21028

A ja się wczoraj szarpnąłem i kupiłem 10 danio pręgowanych - najtańszych w sklepie. Co to była za radość w akwarium. To mit, że danio są szybkie, pawice dostały takiego przyspieszenia, że masakra. Karmię je potężnie także mogę śmiało i bez ściemy powiedzieć, że w miesiąc urosły o 100%
  • XRX
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 77

Odp:Pożywienie 06/05/2009 06:17 #21032

Cześć "reiro" nie są aż tak szybkie ale wpuść malabarskie...

Odp:Pożywienie 06/05/2009 10:56 #21034

Hmm dobra myśl muszę pawice trenować w szybkim pływaniu
  • XRX
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 77

Odp:Pożywienie 09/05/2009 16:42 #21089

A ja się wybieram na stynkę/karasie. namierzyłem jakieś opuszczone popegerowskie stawy. Tylko się boje że jakieś dziadostwo(pasożyty/choróbska) z tymi rybkami przyniosę.
Jakie jest prawdopodobieństwo przywleczenia czegoś w ten sposób?? Rafał i miesiek chyba karmili stynką i słonecznicą może coś podpowiedzą??
  • Zajc3w
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 103

Odp:Pożywienie 18/05/2009 13:18 #21317

samuraj0011 napisał:
Cześć "reiro" nie są aż tak szybkie ale wpuść malabarskie...

Naszym pawicom (moim i Zajc3wa)wpuściliśmy Dania malabarskiego. Mimo, że były przed karmieniem to po kilkuminutowej gonitwie zrezygnowały i pozwalają mu pływać w akwa, nawet go zbytnio nie gonią Komicznie to wygląda: trzy pawcie i danio między nimi
Co innego molinezje czy gupiki. Po wrzuceniu mają kilka sekund przed pożarciem
  • Zoya
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 17

Odp:Pożywienie 28/05/2009 22:58 #21662

Mam pytanko

Moja pawica nie chce jesc miesa. Na samym poczatku jak wpuscilem ja podziobala troche mielonego, potem nawet nie probowala innego.
Je tylko platki i zywe owady. Karmie ja zuczkami i malymi swierszczami. Czy na takim zywieniu jej rozwoj bedzie poprawny?

Kupilem dziiaj tez pokarm dla pielegnic ale zjadla jedno, troche za duze bylo, ale rozpuscila sie troche i zjadla, kolejnych juz mniejszych kawaleczkow nie bardzo chce.
  • dree
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 398

Odp:Pożywienie 29/05/2009 06:36 #21663

Zajc3w napisał:
A ja się wybieram na stynkę/karasie. namierzyłem jakieś opuszczone popegerowskie stawy. Tylko się boje że jakieś dziadostwo(pasożyty/choróbska) z tymi rybkami przyniosę.
Jakie jest prawdopodobieństwo przywleczenia czegoś w ten sposób?? Rafał i miesiek chyba karmili stynką i słonecznicą może coś podpowiedzą??


Przy karmieniu żywcem ze stawu miałem trochę problemów ze splewką - musiałem ją zdejmować z ryb, a ta cholera naprawdę szybko potrafi wygryźć dziury w ciele. Reszta potencjalnych problemów siedzi w dziale 'choroby' - zagrożenie jest realne, natomiast do dyskusji jest jego bezwarunkowość (już się kiedyś przepychaliśmy na forum odnośnie wydelikacania ryb kontra stymulacja odporności). Swój drobiazg rybi do skarmiania zacząłem w pewnym momencie mrozić - wówczas nie miałem żadnych kłopotów.

dree - im je bardziej urozmaicony pokarm - tym lepiej. Teoretycznie owady plus drobne rybki plus krewetki lub raki by wystarczyły (tak się pożywia w naturze), ale warto przekonać ryby chociażby do suchego pokarmu (wygoda dla akwarysty tudzież najlepsze źródło astaksantyny). Mięso - to jest dyskusyjne, lepiej jest nim karmić w wyższych temperaturach, wydaje się być wówczas lepiej trawione - przynajmniej przez pawiookie, w przypadku arowany nie zauważyłem różnic w wyglądzie kału.

Rafał
  • Rafal
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 4325
Ostatnio zmieniany: 29/05/2009 06:39 przez Rafal.

Odp:Pożywienie 29/05/2009 06:43 #21664

dree napisał:
Mam pytanko

Moja pawica nie chce jesc miesa. Na samym poczatku jak wpuscilem ja podziobala troche mielonego, potem nawet nie probowala innego.
Je tylko platki i zywe owady. Karmie ja zuczkami i malymi swierszczami. Czy na takim zywieniu jej rozwoj bedzie poprawny?


W naturze właśnie jedzą między innymi owady-raczej Indianie nie wrzucają do wody mielonego:P ,a poważnie-spróbuj z sercami np indyczymi,filetem rybnym,jak masz możliwość to żywe ryby(danio,molinezje itp)no i to co "wpadnie Ci w łapy" w końcu mamy już prawie lato:)

Odp:Pożywienie 29/05/2009 10:04 #21679

to sie ciesze. Najbardziej odpowiadaja mi owady. Przeliczajac na polskie zarobki ceny itd to place 3zl z przesylka za okolo 300 swierszczy. Wiec wydatek nie wielki, dochodza do tego biale robaki takie dluzsze, suchy pokarm bo je bez problemu i rowniez suchy ale dla pielegnic, z ktorym ma troszke problemu sprobuje z filetem. Serc w londynie nigdzie nie widzialem. Bd musial poszukac w chinskich sklepach. Pozdrawiam. s
  • dree
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 398

Odp:Pożywienie 04/06/2009 09:54 #21852

Witam

Kurde nie wiem czy to przez przekarmienie czy jak. Moje oskary najadly sie tak bardzo ze brzuchy ciagna je do dna. Czy wszystko z nimi ok? Moze mniej je karmic?

Pozdrawiam
  • dree
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 398
Wygenerowano w 0.44 sekundy
Ważne
  • Osoby, którym padła dorosła pawiooka o w miarę proporcjonalnej budowie,  proszone są o zrobienie jej zdjęcia i umieszczenie zapakowanej w torebkę ryby (koniecznie w pozycji wyprostowanej!) w zamrażalniku. Następnie proszę o skontaktowanie się z administratorem.
  • Portal pawiookie.pl poszukuje osób biegle posługujących się jednym z języków: angielskim, niemieckim lub też rosyjskim, w celu przetłumaczenia treści artykułów. Osoby chętne do pomocy proszone są o skontaktowanie się z administratorem.