piątek, grudzień 04, 2020
Witamy w pawiookie.pl!
Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

Odkształcające się szyby pod ciężarem wody
(1 przeglądających) (1) Gość
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Odkształcające się szyby pod ciężarem wody

Odkształcające się szyby pod ciężarem wody 12/10/2009 15:54 #24428

Witam

Ostatnio podczas podmianki wody zaobserwowałem iż szyby mojego akwarium odkształcają się lekko pod naporem wody.
Dokładnie chodzi o przednią i tylną szybę (mierząc odległość między tymi szybami (w środkowym punkcie) przed nalaniem wody do akwarium zaobserwowałem iż wynik był o około 2,5 mm mniejszy niż po dolaniu wody, lub niż na brzegach akwarium ).Idąc tym tropem przyłożyłem do bocznej ściany akwa metalową listwę która w miejscu podłużnych wzmocnień szyb bocznych przylegała idealnie, jednak w miejscu gdzie one się kończą odstaje na około 1mm co oznacza iż właśnie w tych miejscach szyba lekko się ugina.
Bardzo proszę o rade w tej sprawie gdyż nie znam się na konstrukcji akwariów i nie wiem czy takie odkształcenia szyby pod naporem wody są normalne i najzwyczajniej w świecie panikuje:P, czy tez jest to spowodowane wadliwą budową zbiornika i raczej jest się czym martwić. Dodam iż rozmawiałem w tej sprawie ze sprzedawcą owego akwarium jednak tylko telefonicznie, i choć zapewnił mnie że to jak najbardziej normalne zjawisko to wolę się upewnić czy jednak nie mówił tego co jest po prostu dla niego wygodne.

Moje akwa to 200l 100x40x50 dł.szer.wys.
grubość szyby 8mm
podłużne wzmocnienia przyklejone do do szyb (po 65 cm każde).
Dodam iż obecnie w akwarium znajduje się 40 cm wody czyli o jakieś 6 cm mniej niż docelowo.
  • Marcinw
  • Użytkownik

Odp:Odkształcające się szyby pod ciężarem wody 12/10/2009 21:14 #24430