piątek, listopad 27, 2020
Witamy w pawiookie.pl!
Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

Wiercenie w szybie akwarium
(1 przeglądających) (1) Gość
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Wiercenie w szybie akwarium

Wiercenie w szybie akwarium 01/02/2013 15:43 #47340

Witajcie.
Mam zbiornik około 450 l Chcę do niego zrobić sump.Pomyślałem ,że przewiercę albo dolną szybę albo boczną,tylną ściankę.Zbiornik jest już osuszony i zdjęty.Mam malowanie więc dobra okazja.

Jak to wykonać ?
Jak duże jest prawdopodobieństwo pęknięcia szyby przy wierceniu ?

Grubość szyby to 12mm i szkło to zwykłe nie opti white.


Zastanawiam się czy się z tego nie wycofać...
  • Beni182
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 210

Odp: Wiercenie w szybie akwarium 01/02/2013 16:11 #47341

Uważać na pewno trzeba ale, nie jest to temat nie do obejścia.

Chcesz to sam robić........

www.thewald.orangespace.pl/


Podpytaj Przemka Wieczorka ma chłopak wiedzę w tej materii
  • Rysiek
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 1183
Pozdrawiam
Paweł rysiek

youtu.be/QZ9rgR5PpRM
Ostatnio zmieniany: 01/02/2013 16:26 przez Rysiek.

Odp: Wiercenie w szybie akwarium 01/02/2013 17:36 #47342

Uczestniczyłem ostatnio w wierceniu otworu w używanym akwarium 15x50x50 gr.10mm i odbyło się to bez żadnych kłopotów.
Potrzebna będzie Tobie plastelina , otwornica do glazury (fi wedle potrzeby) , wiertarka oraz woda.
Zaznaczasz otwór obklejasz naokoło plastelina , tak aby powstał mały zbiorniczek do którego nalewasz wody no i zaczynasz wiercenie. Koleżka próbował najpierw wkrętarką na małych obrotach do czasu aż się wyczerpała bateria , wtedy poszła w ruch wiertarka która przy bardzo wysokich obrotach wywierciła otwór w kilka sekund.

Odp: Wiercenie w szybie akwarium 01/02/2013 17:39 #47343

Właśnie liczę ,że Przemek się odezwie . Jestem na etapie ,że nie mam pojęcia jak i czym to wywiercić.

Sam to planuję . Jak inaczej ?

---

Wielkie dzięki . Widzę że chyba nie ma się czego bać

Teraz pytanie :czy komin , czy boczną szybę wiercic . Czym to się uszczelnia ??
  • Beni182
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 210
Ostatnio zmieniany: 02/02/2013 10:12 przez Rafal. Powód: scaliłem posty

Odp: Wiercenie w szybie akwarium 01/02/2013 18:00 #47345

Troche nie zrozumiałem Twojego ostatniego posta , ale wydaje mi sie że wiercić powinieneś w szybie dennej mniej więcej na środku powstajacego komina. Uszczelnisz śrubunkami plastykowymi z uszczelką.

Odp: Wiercenie w szybie akwarium 02/02/2013 00:09 #47354

Cześć.

Skoro zostałem wywołany do tablicy ,postaram się odpowiedzieć na pytanie .
Otwory należy wiercić z dwóch stron ,zapobiegnie to wylaszowaniu krawędzi .

Obroty nie powinny przekraczać 800 minutę . Aby zapobiec przegrzaniu zastosuj atomizer napełniony wodą ,raz na jakieś 5 sekund psiknij na wiertło . Koniecznie zrób sobie szablon,przykładowo w kawałku szkła ,przez docelowym wierceniem . Jeśli chodzi o dociskanie ,delikatny opór nic ponad siłę .

Nie wierć bliżej jak 4 cm od krawędzi dna . Zaś jeśli chodzi o odległość otworów przy szybach komina wystarczy 1,5 cm ,dajemy lekki margines ,ponieważ kołnierz przelotu ma jeden cm średnicy .
W razie wątpliwości dzwon 505996710

Odp: Wiercenie w szybie akwarium 09/02/2013 15:26 #47454

Zobacz jak to wygląda w realu, a resztę dopowiedział Przemek:

  • Mr.świr
  • Offline
  • Zablokowany
  • Posty: 23
Ostatnio zmieniany: 09/02/2013 15:49 przez Rafal.

Odp: Wiercenie w szybie akwarium 02/05/2013 10:01 #47872

Dzięki Panowie

W końcu wywierciłem ten otwór w dnie.Mam już cały plan na instalację- komin będzie trójkątny powstanie z rogu akwarium i jednej szybki przelewowej na której będzie grzebień.

Zrobiłem tak jak mówiliście chłodzenie wodą najpierw zbiorniczek z plasteliny- co ciekawe plastelina nie chce się kleić do mokrego szkła a do suchego tak.

Wierciłem wiertłem- otwornicą diamentową firmy derda kupioną w castoramie. Na początek małe obroty i pod dużym, kątem potem już trzymając wiertarkę pionowo i lekko dociskając pod koniec wiercenia małe obroty i prawie zero dociskania.
Ponieważ szkło było grube -12mm nie wychodziło mi zgranie otworów. Darowałem sobie wiercenie z dwóch stron , na początku próbowałem ale mi zawsze jakieś przesunięcie wychodziło,nie było podejścia dobrego i patrzyłem pod kątem na szybę co powodowało ,że wydawało mi się ze wiercę idealnie a było np:2mm obok i otwory by się nie zgrywały.Żeby mi nie wyrwało materiału pod koniec wiercenia akwarium położyłem na blacie szafki z podłożoną pianką i bardzo wolno wierciłem.

Dzięki za rady!
  • Beni182
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 210
Ostatnio zmieniany: 02/05/2013 10:04 przez Beni182. Powód: edycja błędów
  • Strona:
  • 1
Wygenerowano w 0.19 sekundy
Ważne
  • Osoby, którym padła dorosła pawiooka o w miarę proporcjonalnej budowie,  proszone są o zrobienie jej zdjęcia i umieszczenie zapakowanej w torebkę ryby (koniecznie w pozycji wyprostowanej!) w zamrażalniku. Następnie proszę o skontaktowanie się z administratorem.
  • Portal pawiookie.pl poszukuje osób biegle posługujących się jednym z języków: angielskim, niemieckim lub też rosyjskim, w celu przetłumaczenia treści artykułów. Osoby chętne do pomocy proszone są o skontaktowanie się z administratorem.